VW Vento by Doctor

Nick: doctor
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Auto: VW Vento

Get the Flash Player to see the wordTube Media Player.

Rok výroby:
1993
Vozidlo koupeno v roce 1993 v Liberci

Motor:
OLYMPUS DIGITAL CAMERA         AAZ 1,9TD 55kW
Přidáno na naftě
Sportovní KN filtr(vložka)
5kvalt
Nemá EGR
Olej Motul
Přifouklé turbo
Intercooler

Podvozek:
Weitec GT
Závodní brzdovka Motul

Kola:
Keskin KT1 předek 7,5×16 ET35 – 195/45 Dunlop SP9000
zadek 9×16 ET25 – 215/40 Dunlop SP9000

Doplňky:
Volant ve dřevě, řadička zkrácena, hlavice s koženkou Fabia, koncovka ala TDI z nerezu, vzadu podložky 10mm,štelovací rozpěra FK mezi přednímy tlumiči , přední světla IN-PRO, kouřový blinkry přední a záslepky, boční blinkry kouřové Hella, JOM vzpěry kapoty, chromové doplňky v intrieru JOM, modro-červené osvětlení palubky,

Audio:
radio Pannasonic, přední kompo JBL, zadní Pioneer

Popis:
Příběh mého venta začal v roce 1993 kdy si ho koupil jakýsi právník v Liberci v prodejně VW. Dovedu si to představit jak byl šťastnej, když si ho přebýral v době favoritů.
Já jsem vento koupil v roce 2006 jako moje první vysněné vw. Motor 1,9TD v GL výbavě s komfortníma sedačka bez úhony, thermotronikem a nastavitelným volantem. Protože mám rád když je vše hezky mechanický tak mi stačilo, že má v elektrice jen zrcátka. Bylo ve světle modré barve LB5T a v docela slušnym stavu.   01.jpg Nejvíc mě ale překvapil motor, kterej šlapal jak hodinky na to, že měl 260tis km, což podle servisky sedělo. Na střeše u předního okna byly trochu puchejře a zadní víko mělo dost neodborně zavařenej znak. Pujčil sem si 62tis Kč a bylo moje. Měl jsem šílenou radost, ale zároveň to byl pro mě nezvyk po š120 s motorem v zadu, a proto mi půl roku trvalo než jsem s ventem sžil. Vento bylo jak offroad limuzína, ale to jsem zatím neřešil, protože nebyly peníze na úpravy. První přišly na řadu na jaře kola Borbet T 7×15“. 02.jpg  Byly super, ale auto bylo s nima jako koza. Potom sem koupil volant Victor Top Drive 32cm a komplet předělal osvětlení palubky na modro červenou. Hlavní moje noční můra byla vejška, prostě jsem potřeboval ty lochny v podbězích zmenšit a to co nejdřív. Takže jsem pořídil pružiny -40mm od Inter Alloy. Hned to začlo zase vypadat jako auto, což zvýšilo mojí radost z auta. Samozřejmě mezi tím proběhla výměna všeho možného včetně destiček, žhavicích svíček, filtrů, oleje a rozvodů. Když retro tak i retro kola, Borbety to rozhodně nespňovaly tak sem šťoural a šťoural, až mi přišli pod nos Ronal LS. Super kola v retro looku a hlavně nový za přijatelnou cenu v peckovym rozměru 7,5×15 ET25. K novejm kolům musely bejt i nový gumy a samozřejmě německý – Dunlop SP Sport 01 v 195/50. Kola byly na autě krásný, ale vzadu si žádaly podložky. Nahodil jsem dozadu 2cm na každou stranu a už to bylo pěkně rozcáplý vento jak má bejt. Bohužel s podložkami to vzadu začlo škrtat o pertly při propružení, a to znamenalo je zaklepat. Jenomže lemy už byly pod barvou ne takový jaký měly bejt, tak nebylo co zaklepávat. Kámoš mi navařil nový lemy a vyvařil mi i zadní části pod nárazníkem. Pak nastaly problémy s chycením odstínu barvy, nesehnal jsem ten správnej jelikož část auta byla lakovaná nějakou mýchanicí. Nato přišlo asi největší dosavadní rozhodnutí v tomhle projektu a to celolak, nechtěl jsem mít vícebarevný auto tak nebyla jiná možnost. Mercato blue je hned jasná volba jelikož to byla moje vysněná barva ve VW vzorníku. Odstrojil sem tedy celé auto, sehnal lepší dveře a zadní víko. Nechal jsem zavařit střešní anténu a zprovoznil původní v zadním okně. Přední okno sem koupil nový a dozadu aspoň přišel novej bauset. Kamarád mi zahladil znak na masce a k ní jsem pořídil mračící lištu od Mattigu. Auto bylo vcelku rychle nalakovaný, takže sem si vzal dovolenou a zalezl na pár dní do garáže. Když už je to rozebraný tak všechno pěkně namazat, vičistit a atp.. Za týden bylo auto sestrojené a mohla se udělat velká kompletní očista. Bohužel to bylo v listopadu, tak udělat pár pěknejch fotek a nahodit zase zimáky. Ještě ani neskončila zima a z vánočních odměn jsem koupil FK Cup Kit 60/40, se kterym si to zase trochu víc dřeplo na břicho. Do jara jsem se ještě pustim do Joey modu předních světel a povedlo se mi sehnat i zadní GT kouřovo červeny lampy. Byl jsem konečně spokojenej, auto už mělo skoro všechno co jsem si představoval, mohl jsem vyrazit do jarního počasí. S Ronaly vento vypadalo nádherně decentně a to byl můj cíl, prostě cultovka. Jelikož mě hodně oslovila US VW scena tak jsem se zbavil volantu victor, který mi stejně moc neseděl do ruky a pořídíl dřevěnej, sic polskej ale drží do dnes a perfektně mi padne. Navíc spolu s ostatníma chromovejma doplňkama dodal interieru na luxusu. Sezóna začla v plnym proudu a já jezdil a jezdil bez problému celej rok. Jako další třešničku kterou sem nahodil byla chromová koncovka ala TDI, bohužel dlouho nevydržela a musel jsem podle ni nechat udělat novou z nerezu. OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Pro lepší zvuk a tah jsem nainstaloval KN vložku místo původního filtru. Přes minulou zimu jsem nelenil a koupil nová 16palcová kola Keskin KT1 ve dvou šířkách pro správný hotrod efekt. V předu utopené 7,5×16″ET35 s pneu 195/45 a vzadu pěkně široké 9×16″ET25 s pneu 215/40.
Gumy samozřejmě moje oblíbené Dunlop SP9000. Keskiny jsou o dost težší než Ronaly tak jsem pořídil těhlice a brzdiče Lucas pro chlazené kotouče o průměru 256mm. Koupil jsem co se dalo nový pro tyhle brzdy včetně ložisek a plechů za kotouče. Samotný brzdiče prošli očistou a nalakoval jsem je na černo, aby nebyli moc výrazný za sříbrnejma kolama. Mám i zadní kotoučovou nápravu, ale na její renovaci už nezbylo peněz, tak snad na ní taky někdy dojde. Protože se ozývala koroze prahů, dostalo loni vento nový, aby sem z toho neměl krysu. S výměnou prahů se ještě doladily nějaký vady na zadních blatnících a po lakování jsem měl zase šok.
Prostě mi při předchozím celolaku namíchali nějakej jinej odstín než jsem si objednal, a po dolakování prahů,blatníků a zadního výka mám zas dvoubarevný auto.  OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Přibyla maska GT v černym matu se znakem. Jak jsem již psal us scéna mě pohltila a já chtěl mít zase víc „ameriku“. Pořídil jsem tedy zadní plast na spz z us verze. Trochu domlouvání s nechápavou úřednicí na magistrátu a byla tam nová spz požadovaného čtvercového tvaru. Protože čovek s úchylkou jako já není nikdy spokojenej s výškou auta tak jsem se trochu zadlužil a koupil konečně dostatečně tvrdej štelovák od Weitecu. Auto šlo zase trochu dolu. V předu to stále ještě nebylo ono a níž jsem nemohl protože jsem chytal o pertly. Pár dní na to jsem sehnal válcovačku na lemy, trochu jsem to poladil a hned to zase šlo o kousek blíže k zemi. Turbo potřebuje vzduch a aby dostalo co nejchladnější namontoval jsem intercooler z TDI. Tím získal motor na síle ve vyšších otáčkách.  OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Montáží štelovací rozpěrné tyče od FK jsem trochu zpevnil karoserii, aby se tolik nekroutila při ranách co dostává v kombinaci s tuhým podvozkem.
Aby jsem docílil většího „stretche“ tak jsem na novou sezonu pořídil zase trochu užší a nižší gumy. V předu budou 195/40 a v zadu 205/40, oboje Falken ZE912. Pro větší výdrž obou náprav dostanou total kit od Prothane z us. Při již už docela velkém snížení přece jenom všechny silembloky dostávaj zabrat a měnim je jednou ročně. Prothane kit by to mělo vyřešit.
Tak jsme na konci dosavadní životní etapy mojí káry, ale rozhodně nejsme na konci běhu na dlouhou trať kterou láska k VW je. Je to životní styl kterým nelze přestat a proto až se potkáme budu mít určitě stále moje vysněné vento s nějakou novinkou, která ho zase posune o kus dál k dokonalosti.

doctor

One Response to “VW Vento by Doctor”

  1. Oncek Says:

    hezky napsané, stay clean doctore :)

Leave a Reply