Jetta Mk2 USA by Dynasty
Středa, Červen 13th, 2012Nick:
Dynasty
Auto:
VW Jetta MKII- Canada
Rok výroby:
1992
Motor:
1.6 GTD později nahrazen 1.9 GT TDI s 5ti st. převodovkou a s otevřeným sáním vzduchu
Podvozek:
TA TECHNIX -70mm, zkrácené dorazy
Kola:
první evoluce:
Porsche 928 Gullideckel 7×16 ET65 Nankang 165/40 R16
druhá evoluce:
Rial Cobra RS
7 (4×108 165/45 Nankang) ET 26
8(4×100 ET18 165/45 Federal) ET 28
Podložky na změnu rozteče v předu. Dural, 18 mm 4/100-4/108
Interier:
Interier potažený látkou s černobílým vzorem, dřevěná odklápěcí podlaha v kufru, pedály OII RS/Fabia RS
Audio:
na audio si moc nepotrpím, tak pouze něco málo na poslech..
Blaupunkt London MP37 s CD/MP3 4×45W
repro:
2-pásmové koaxiální reproduktory Mac Audio Premium X 130.2- 13cm 60 W RMS
v originálních pozících vepředu ve dveřích
2-pásmové komponentní reproduktory Mac Audio Premium X 2.165- 16.5cm 90 W RMS
schované vzadu, za loketní opěrkou
Popis:
Společné první setkání bylo právě v době kdy jsem se zbavoval svého Passata 1.8T
(KW Variant1 podvozek, original 19″ Audi kola- auto bylo dovoz německo, fungovalo skvěle, béžová kůže s alcantarou v interieru…)
pociťoval jsem u sebe touhu se nějakým způsobem se dále realizovat, zhmotnit své nové představy a to už se dostávám k představovanému vozu, získalo si mě na první pohled.
Po zdlouhavém hledání majitele se zadařilo a po prodeji Passata, kterého nahradil věrně sloužící VW Golf MKII jsem se mohl stát druhým majitelem VW Jetta MKII. Pán si jí pořídil v Canadě a později v roce 1995 dovezl do ČR. Začalo mé dvouroční období plné dumání, přemýšlení, očekávání, nekončící práce, zkoušení, učení se novým věcem, které bylo také plné projížděk a výletů s přáteli nejen po ČR.
Auto se mi dostalo do rukou nepojízdné- to byl i důvod prodeje od předchozího majitele, tudíž následovalo zprovoznění, udržba a očista motorového prostoru.
Plán byl jasný a to pořídit na sezonu podvozek, kola a jezdit. Během zimy se podařilo ozvláštnit interier látkou.
Bílá ztrávená barva vcelku ucházející karoserie jsem oživil přeleštěním 3M pastou.
Namontován byl, z německa pořízený, nový podvozek TA Technix, který mohu s odstupem času označit v poměru ceny/kvality za dobrou volbu.
Kola se zadařilo sehnat dle původní myšlenky, tedy Porsche 928 Gullideckel, všechy o rozměrech 7×16. Po jejich srovnání následoval nástřik bílou barvou a čirým lakem. Chtěl jsem zvolit k celku lehce odlišný vzhled než ostatní- cestou leštění. Obouvala se guma Nankang 165/40 R16.
Nechal jsem vyrobit duralové podložky se změnou rozteče z 4/100 na 5/130 25 a 30 mm.
Auto jsem osadil plastovými lemy a širokými dveřními lištami s oživeným povrchem.
Mohlo se vyrazit na sezonu 2010.
Jelikož stávající naftový motor 1,6GTD už byl v dosti špatném stavu, bylo rozhodnuto, že bude nahrazen motorem 1.9 GT TDI z VW Vento.
Tuhle starost si vzal za své, velice schopný a zkušený Trutnovský automechanik Martin BALU Lédl a za pár dní bylo auto hotové. Byl jsem velmi spokojen, až se dostalo auto zpět domů, ještě přišlo na řadu vzhledově zkulturnit motorový prostor…
Začalo přemýšlení co s autem na sezonu 2011.
Výsledek jiná barva auta, jiná menší/širší kola.
Volba barvy padla na šedou.
Přes zimu se tedy auto odstrojilo, zavařily se vady na karoserii. Následovala příprava pod lak a samotné lakování.
Auto se průběžně strojilo a mezitím se začalo s prací na nových kolech. Kola byla jasná již delší dobu. Zaujala mě sada od Rialu od kamaráda Bolta. Výsledkem snažení byly tedy Rial Cobra RS 15″
7 (4×108 165/45 Nankang) ET 26
8 (4×100 ET18 165/45 Federal) ET 28
zadala se výroba podložek na změnu rozteče na přední nápravu, dural, 18 mm 4/100-4/108,
zadní náprava byla rozšířena podložkou pod náboj na každou stranu 0,5cm.
Kola jsem nechal opískovat a následně jsem vyvrtal závity pro šroubky na místo plastových imitací. Lakování jsem se ujal s bratrem opět sám, nastříkal se základ, následovalo přebroušení pod vodou a nástřik barvou. Zvolil jsem, pro někoho extravagantní, pro mě k šedé karoserii ale více než pasující odstín vínové (Purple Red).
Do interieru přibyly pedály OII RS/Fabia RS.
Poslední změnou oproti loňsku bylo to, že se zadařilo sehnat jinou sadu oplastování, kterou jsem sháněl dlouhou dobu- širší lemy blatníků, prahové lišty a ouzké lišty dveří ve mě opět probudili spokojenost.
Následovala sezona roku 2011.
Auto motorově fungovalo stonásobně lépe než loni, spolu s podvozkem a s novými koly o třídu jistější.
Barevná kombinace mě taktéž bavila více než předchozí! Nebylo nač si stěžovat, odjelo se nemálo dobrých akcí s kamarády jak nás, ale i v Polsku.
Konec tohoto příběhu jedné Jetty je prodej auta.
Samozřejmě auto nebylo dokonalé! Dalo se udělat kvalitněji, řekl bych s odstupem času i „odvážněji“.
Beru však v potaz to, že jsem ho dle původní myšlenky použil jako předmět k tomu se něčemu naučit a ničeho tak nelituji!
Jen v dobrém budu vzpomínat!
V hlavě je opět minimálně jeden projekt (samozřemně opět Volkswagen)- odvážnější, náročnější. Teším se až přijde okamžik a já opět zažiju to vzrušení
a konečná radost, která mne doprovázela celým tímto příběhem.
Úplným závěrem bych chtěl poděkovat své rodině a přátelům za vstřícnost, podporu a spoustu skvěle strávených chvil.
přidal King