VW Golf mk2 by martinvr6
Středa, Leden 6th, 2010Auto: VW Golf mk2
Rok výroby:
1991
Motor:
2,8 vr6 128kW
Upravené sání kopie EIP, Sportovní filtr Piper Cross, Sportovní svody kopie Supersprint, Regulátor tlaku paliva, ale stále se na něm pracuje.
5kvalt
Podvozek:
H&R sportovní stavitelný komplet se snížením: předek 70-100mm, zadek 60-90mm
Brzdy: předek 280mm děrované Zimmerman kotouče a jednopístkové brzdiče s destičkami EBC street, zadek 260mm Brembo a jednopístkové brzdiče s destičkami EBC street.
Kola:
Schmidt Modern Line 3-dílné, celoleštěné, zlaté šroubky, zadní díl s vnitřní stranou lakovaný do černé. Předek 9,5×16 ET13 – 215/35 Dunlop SP9000, šířka límce 3“, zadek 9,5×16 ET2 – 215/35 Dunlop SP9000, šířka límce 3,5“.
Doplňky:
Volant F1 Victor 28cm, pásy 3-bod Schrott žluté, koberce Wolfsburg edition, podložky pod kola vepředu 5mm, rozpěra přední i zadních tlumičů, přední světla Rally front žlutý originál, mračítko světel, zadní čiré světla krystal-red, zadní víko kufru US verze, boční výklopné okna Happich.
Audio:
rádio Pioneer 88RS, vepředu doorboardy s komponentními repro, subwoofer Helix 30cm, zesilovače Carpower a US Blaster, kabeláž, pojistka.
Příběh:
Úpravy začaly již v roce 2002 na mém prvním dvojkovém Golfu GTI, kdy první provedenou úpravou byla výměna původního motoru za výkonnější VR6. Rok poté padlo rozhodnutí o kompletní přestavbě tohoto vozu, ale po třech letech práce se vysněný cíl rozplynul ve chvíli, kdy se mi vůz vrátil od lakýrníků ve stavu, který se neshodoval s mojí představou. V té době jsem stál před rozhodnutím, jak postupovat dále. Jako nejjednodušší volbou se jevil prodej a následný nákup jiného vozu a za nějaký čas stál doma jiný, již upravený Golf II VR6 modré barvy. Tuningové nárazníky, laděná koncovka, zamračená kapota, kola Brock B1 šly okamžitě na prodej a čirý Rally front jsem vyměnil za originál přední Rally ve žlutém provedení, který doplnila také nová maska.
Stejně jako světla čekaly doma i kola Schmidt Modern Line. Vzhledem k různým problémům a událostem se v autě vystřídaly i motory a až třetí VR6 funguje již několik let bez problémů. Dále jsem si pořídil originální nárazníky včetně předního podspoileru z modelu GTI, výfuk dostal koncovku z modelu VR6 (alá TDI) s rezonátorem a proběhla i výměna celé karoserie poté, co se započalo s karosářskými pracemi a odhalila se tak mnohá vadná a rezavá místa. K nové karoserii se přidaly i repasované nápravy lakované černým komaxitem – vepředu GII G60 a vzadu GIV a všechny šrouby byly vyměněny za zlaté.
Na exteriéru bylo použito pár dílů z jiných vozů, jako je leštěné víčko z Audi TT doplněné o zlaté šroubky, kliky z Audi A6 či mřížka větrání z vozu Mercedes-Benz Sprinter navařená na přední pravý blatník. Před lakováním bylo provedeno ještě několik nezbytných úprav, jako výroba výklenku zadních dveří na US verzi, zahlazení zadního nárazníku stejně jako originální větrací mřížky na přední kapotě a také příprava pro plánovaný centrální stěrač.
Poté putoval Golf k lakýrníkovi, kde byla nalakována komplet celá kastle – vč. interiéru a motorového prostoru, třemi vrstvami originálního laku Lamborghini a jednou vrstvou bezbarvého laku.
Relativně nejméně práce bylo s interiérem, který zůstal v téměř nezměněném vzhledu a přendal se pouze z původní modré GII. Jedná se o celokožený interiér z edice Blue edition s vyhřívanými sedačkami, doplněný o sportovní volant, tříbodové pásy, koberečky a doorboardy. Výměnou prošla také zadní boční okna, která jsem nahradil výklopnými okny Happich. Místo audia poslouchám raději motor, a tak mi na cesty stačí rádio Pioneer s předními komponenty a woofer umístěný v kufru. Jsem náročný člověk a tak je na autě pořád co zlepšovat, nejlépe na motoru.
martinvr6